2016 U.S.A Pacific Northwest Vistas

Dag 22; Monterey Bay - Santa Barbara (CA)

Na een 'ietwat' karig ontbijt gaan we om 9.15am richting Santa Barbara. vandaag moeten we de meeste miles van de vakantie overbruggen. Ruim 220mls. Opzich niet eens zo veel, maar als je weet dat je op grote delen van de CA-1 maar 35mph of minder kunt rijden én wij na iedere bocht wel een mooi plekkie zien om te stoppen.... We zijn dus wel de hele dag zoet!

Innocent

De 1e 100ml nemen we idd de Highway 1, gewoon omdat er geen mooiere weg is om te rijden.

Ahhhh, hoe lief...

Wink

Zoals al gezegd, we stoppen diverse malen voor koffie of gewoon omdat het zo mooi is. We stoppen uiteraard even om de Bixby Bridge te fotograferen

De Bixby Creek Bridge is een boogbrug in de Big Sur-kuststreek. De brug ligt in Monterey County en bevindt zich zo'n 190 kilometer ten zuiden van San Francisco. Ze maakt deel uit van het traject van de State Route 1. Voor de brug in 1932 in gebruik werd genomen, waren de inwoners van de Big Sur-regio in de winter zo goed als afgesloten van de buitenwereld, doordat de verder landinwaartse Old Coast Road moeilijk te berijden is. De boogbrug van gewapend beton met open zwikken, met een overspanning van 98 meter, kostte bijna 200.000 Amerikaanse dollar. Het is nog steeds een van de hoogste betonnen bruggen ter wereld met één ononderbroken overspanning. De Bixby Creek Bridge is door haar ontwerp en idyllische ligging bovendien een van de meest gefotografeerde bruggen langs de Stille Oceaankust.

Prachtig ook om te zien hoe de mist vanuit zee, tegen de bergen aan botst en dan pas verder omhoog gaat..

We zien nog een hele school met dolfijnen voor de kust zwemmen, maar helaas te ver weg om er goede foto's van te maken

Cry

Deze was echter niet te ver weg!

Laughing

En deze ook niet... Deze zaten nb boven de deur van de winkel waar we een lunch-sandwich kopen.

Uiteraard stoppen we bij Elephant Seals Beach

Playing in the water

Chillin' on the beach

We rijden nog een klein stukje van Highway 1 en dan gaan we verder op de CA-101... We nemen Exit 146 naar Los Olivos...Gaan links de CA-154/Chumash Hwy op en dan nogmaals links naar Figueroa Mountain Road...

En dan ineens zijn we er. 5225 Figueroa Mountain Road, Los Olivos. We staan voor het hek van Michael Jackson's Neverland!!

Is het steeds weer indrukwekkend om, in Seattle, bij het graf van Bruce en Brandon Lee te staan, het gevoel dat we hier hebben doet daar absoluut niet voor onder. Heel apart, heel bijzonder, heel indrukwekkend.

In gedachten zien we het hek open gaan en een auto, met geblindeerde ramen, door de poort rijden.... Home...R.I.P Michael Jackson

De fans komen hier nog regelmatig bij de poort.

Bijzonder is ook wel, dat het hele terrein slechts afgezet is met een laag houten hek. Wel staan er overal borden dat het privéterrein is, maar toch, zul je denken. Niets is minder waar. De poort is, uiteraard, op slot, maar er staan 2 security mensen achter. Als we vragen of we foto's mogen maken (nadat we dat uiteraard eerst al stiekum gedaan hebben) is dat geen enkel probleem. Als we er een tijdje staan verdwijnt er 1 bewaker met een Jeep om een rondje langs het hek en over het terrein te maken....

Het optrekje met ca. 1100ha grond staat op dit moment te koop voor $ 100 miljoen.

We rijden via de CA-154 door naar Santa Barbara en rond half zes checken we in bij het hotel waar we 10jr geleden ook overnacht hebben.

We eten op Stearns Warf

Sand Sculpture

Trudy

wat een mooie foto's weer en die zeehonden geweldig om te zien. Jullie zijn al aardig wat kilometertjes onderweg. Nog veel plezier het thuisfront geniet ook.

Mitchell

R.I.P MJ... kippenvel... hier al... heel gaaf!

ria buuf

Prachtige foto weer. Wat zijn jullie ondernemers zeg!!
Ik geloof graag dat je na iedere bocht weer een prachtig uitzicht vast wikt leggen. Veel plezier verders.

Jill

OMG!!!! Wat leuk!!!! Ik weet het zeker..... Wij gaan ook naar Amerika!!! Wat een mooie foto's!????

Jill

Veel plezier en geniet ervan!!!!

Brendon

Vraagtekens zijn eigenlijk :-) :-) :-)

Jacqueline

Wat een bijzondere ervaring lijkt me dat. Mooie foto's ook x

roelf en innessa

prachtige fotos, genieten. gr

adavdmeulen

Wat een prachtige fotos en een bijzondere ervavaring veel plezier gr ada

Ineke

Super mooie foto's iets om uit te proberen

Riek

zoals velen voor mij al hebben geschreven, zeer mooie foto's en reisverslagen. Geniet van jullie laatste week "back HOME" bedankt Benny en Anja

Ina Kooiman

Dat ontbijt moeten jullie toch iets aan doen hoor het is steeds zo karig.Maar onderweg nemen jullie bij rlje stop wat te eten toch. De foto's geven weer een heerlijke dag weer, leuk ombte zien. Veel plezier.