2016 U.S.A Pacific Northwest Vistas

Dag 26; Venice Beach (CA) ~ LA Tour

De wekker loopt om 7.15am af. Ajjjj, das vroeg, maar we gaan vandaag met de Hop-on Hop off bus mee naar Hollywood Blvd. en als we niet meteen de 1e bus van half 10 nemen dan wordt het allemaal erg kort dag. We douchen en ontbijten, zoeken de spullen bij elkaar en om 9.15am staan we klaar bij de bushalte, waar we tot de ontdekking komen dat de 1e bus pas om 9.45am hier vandaan vertrekt!

Undecided

Deze bus (groene lijn) brengt ons van Venice en haar Ballerina Clown...

...naar de Santa Monica Pier, waar we dan overstappen op de gele lijn, die ons naar LA brengt waar we tenslotte overstappen op de rode lijn die ons af gaat zetten op Hollywood Blvd. Snappen jullie het nog? We rijden door Beverly Hills, waar eigenlijk niet zoveel te beleven is. De meeste huizen staan ver en onzichtbaar van de weg.

We rijden over Wilshire Blvd langs het bronzen beeld van John Wayne

Just Funny!

De tour gaat langs bijna alle bezienswaardigheden van LA, maar door het gehobbel, optrekken en remmen van de bus is het niet écht handig foto's maken. Doordat wij vanuit Venice Beach moeten komen en we dus 3 buslijnen gebruiken is er dus ook geen tijd om te hoppen....

Capitol Records

Het Hollywood Pantages Theatre (4 juni 1930) mét de aankondiging Van Willie Nelson & Friends

We stappen, na bijna 2,5uur uit voor het famous Chinese Theatre

...waar we meteen de ster van Michael Jackson tegenkomen. Nu lopen er overal op Hollywood Blvd look-a-likes van bijna iedereen die bekent is en waar je dan tegen betaling mee op de foto kunt, maar de 'look-a-like' van M.J is werkelijk NIET de moeite van het fotograferen waard...

We eten een overheerlijke crèpe in Hollywood & Highland shopping Center

...en vanaf daar heb je ook meteen mooi zicht op het beroemde Hollywood Sign

Het Hollywood Sign is een karakteristiek punt in Hollywood, bestaande uit grote witte letters die de naam van het gebied spellen. Deze letters zijn 15 meter hoog en werden in 1923 geplaatst. Oorspronkelijk waren ze bedoeld om reclame te maken voor land dat te koop was en stond er ook Hollywoodland. Jarenlang werden de letters, die oorspronkelijk maar voor anderhalf jaar geplaatst waren, niet onderhouden.Vanaf 1949 heeft de Kamer van Koophandel van Hollywood het onderhoud van de letters overgenomen. In dat jaar deed de kamer het voorstel om de letters op te knappen en de laatste vier (LAND) te laten vervallen. Oorspronkelijk waren de letters ook verlicht. In 1978 werden de letters wederom op kosten van de KvK gerepareerd, waarbij donateurs gezamenlijk een bedrag van 250.000 dollar bijeenbrachten om kapotte letters te vervangen. De nieuwe versie werd op 14 november 1978 live gepresenteerd tijdens het 75-jarig bestaan van Hollywood tijdens een uitzending waar 60 miljoen mensen naar keken. In november 2005 werden de letters wederom opgeknapt.In 2010 werden de letters bedreigd door een vastgoedproject, waardoor deze niet meer duidelijk zichtbaar zouden zijn. De vastgoedmakelaar wilde het project verkopen voor 12,5 miljoen dollar (9,4 miljoen euro). Enkele bekende Hollywood-sterren zoals Steven Spielberg en Tom Hanks deden een duit in het zakje. Playboy-oprichter Hugh Hefner had er zelfs 900.000 dollar (680.000 euro) voor over. Ook de staat Californië betaalde meer dan drie miljoen dollar mee. Dankzij de geldinzamelingsactie zijn de letters gered.

Hollywood Blvd...

Disney's El Capitain Theater

En dan waar we eigenlijk voor komen! We zijn nl al een aantal xen op Hollywood Blvd geweest, dat hebben we nu wel zo'n beetje gezien, maar we hebben deze tour 2 jaar geleden ook gedaan speciaal om te ster van Bruce Lee te zien. We hadden de precieze lokatie opgezocht (er liggen meer dan 2500 sterren op The Walk of Fame, maar toen we op de plaats van bestemming kwamen was dit het enige wat er te zien was....

Under construction dus!

Undecided
Nu hebben we de trip gelukkig niet weer voor niets gemaakt.
Tatatadaahhhhhhh...(tromgeroffel)

We nemen ook nog een foto met Benny én de ster, maar de zon weerkaatst zo gigantisch op de stoep, dat je dus wel Benny bij een ster ziet, maar niet welke. Beetje jammerrrr

Cry

We lopen nog langs het Hardrock Café...

..en nemen een overzichtsfoto van het Chinese Theatre, incl toeristen

En dan zijn we helemaal klaar met Hollywood Blvd én de miljoen mensen die er lopen. We nemen de volgende Hop-on Hop-off terug.

Skyline Downtown LA

We rijden nog over Sunset Strip met de Comedy Store, waar stand-up comediens als John Belushi, Eddie Murphy, Roseanne Barr en Richard Prior hebben opgetreden.

Music all over the place

Sightseeing-selfie

Century Plaza Towers (1975) van Minoru Yamasaki (World Trade Centre N.Y) de torens zijn 44 verdiepingen en 174m hoog.

We moeten een half uur wachten voor we aansluiting hebben op de gele lijn, maar rond 4u zijn we dan toch eindelijk weer terug in Santa Monica, waar we met een sprintje meteen de laatste bus terug Venice Beach hebben.

Best druk....

We eten vanavond bij The Terrace, waar we als we hier zijn altijd wel 1 of 2 x eten. Benny heeft spaghetti met chicken Parmezan en Anja neemt 2 voorgerechten als hoofdgerecht. New England Clamchowder en steamed mussels. We delen een 3 chocolate mousse met raspberry and chocolate sauce dessert.

Trudy

Wat een gezellige trip was het weer. Lange busreis maar daarna zie je toch wel weer wat. Ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal.

Rob W

Alweer een leuk verhaal. Veel herkenbare fotos maar zo veel nieuwe informatie. Jammer dat jullie vakantie er bijna op zit. Ga de story's zeker missen.

Gerard & Paulien

Zo te zien was het een drukke maar mooie dag. Uitrusten doe je thuis maar. Geniet nog van je tijd daar. Liefs uit de Achterhoek .